Retourneren en ruilen bij SHISHASHOP.BE

 

1. Mag ik een artikel retour sturen?
2. Ik wil een artikel retourneren, hoe werkt dat?
3. Mag ik het artikel ook terugbrengen naar de afhaallocatie.
4. Wanneer krijg ik mijn geld teruggestort?
5. Ik wil een artikel ruilen, hoe werkt dat?



1. Mag ik een artikel retour sturen?

Op jouw bestelling geldt een zichttermijn van 14 dagen vanaf het moment dat de bestelling in je bezit is. Binnen deze periode mag je het artikel bekijken of beoordelen. Ben je niet tevreden over het artikel? Dan kun je het retourneren. Dit geldt ook voor actie artikelen of artikelen uit de opruiming. Let op: In verband met hygiëne maatregelen is het niet mogelijk om een waterpijp of waterpijpslang te retourneren. Deze regel geldt ook als de waterpijp niet gebruikt is. Wij kunnen namelijk niet nagaan of deze daadwerkelijk niet in gebruik is genomen.


2. Ik wil een artikel retourneren, hoe werkt dat?
Als je een artikel binnen de 14 dagen wettelijk zichttermijn wilt retourneren, dien je dit vooraf kenbaar te maken door een mail te sturen naar info@shishashop.be Vermeld hierbij om welk artikel het gaat en je ordernummer. Nadat je de retourzending hebt aangemeld ontvang je van ons een e-mail met de retourvoorwaarden en een retourlabel. Het retourlabel gebruik je alleen als je van optie 2 gebruik maakt.


Je kunt je product nu op 1 manieren retourneren:

1) Gebruik maken van ons retourlabel. Dit is meestal de voordeligste, veiligste en gemakkelijkste optie. Je pakket is namelijk gedurende transport door ons verzekerd tegen schade of  zoekraken. Dit retourlabel kun je uitprinten en op het pakket plakken. Vervolgens kun je het pakket zo afgeven bij een BPOST punt. De kosten voor de retourzending worden verrekend op de creditnota.


De retourkosten bij gebruik van ons retourlabel zijn als volgt:
Pakket Nederland en Duitsland verzekerd 0-10 kg: € 7.50
Pakket Duitsland en België: € 7.50
Als uw pakket vermist raakt of beschadigd raakt tijdens het retourproces. Krijgt u bij gebruik van ons label, gewoon uw gehele aankoopbedrag uitgekeerd.

Voor elke retourzending geldt: je kunt alleen artikelen retourneren welke in een staat verkeren waarin je ze zelf ook zou willen ontvangen. Dit houdt in:
- het product dient onbeschadigd en compleet te zijn.
- graag in de originele en onbeschadigde verpakking retourneren.
- zorg ervoor dat het geheel tijdens transport niet kan beschadigen.
- zend je factuur of een kopie hiervan mee in het retourpakket.

3. Mag ik het artikel ook terugbrengen naar SHISHASHOP LOCAAL?
Jazeker! Voordeel hiervan is dat het je retourkosten scheelt! Het artikel mag binnen het zichttermijn van 14 dagen worden teruggebracht naar de SHISHASHOP AFHAAL LOCAAL. Meld wel even van te voren dat je een artikel wilt terugbrengen of ruilen.

Het adres is: 
wijngaardberg 19

2170 Merksem - Belgie

+32488 80 42 83  ( eerst contact opnemen via whatsapp)

4. Wanneer krijg ik mijn geld teruggestort?
Zodra jouw pakket bij ons retour komt wordt deze gelijk verwerkt. Wij streven er naar om het bedrag binnen 7 dagen, doch uiterlijk binnen 10 dagen op jouw rekening terug te storten.

5. Ik wil een artikel ruilen, hoe werkt dat?
Een artikel mag binnen 14 dagen na ontvangst geruild worden, mits deze in goede en ongebruikte staat verkeert. Ook de verpakking van het product moet ongeschonden zijn. Wil je een artikel ruilen? Dan dien je vooraf via email kenbaar te maken dat je een artikel wilt ruilen. Vermeld hierbij om welk artikel het gaat, je ordernummer en tegen welk artikel je dit wilt ruilen. Je ontvangt van ons een emailbevestiging van je retouraanmelding.